Showing posts with label Quilling. Show all posts
Showing posts with label Quilling. Show all posts

Friday, 2 August 2013

Pink frame quilling (9 gambar)

Assalamualaikum
Tempahan ini datangnya daripada husna juga. Thank youu, thank youu, thank youu!
Harini betul-betul taknak cakap banyak, enjoy jela gambar yang disajikan yee.









Kepada yang berminat boleh PM INBOX Chirp-chirp. Thank youu :)

Friday, 24 May 2013

Green for miy!

Green is the prime colour of the world, and that from which its loveliness arises.

front view

back view

Sunday, 28 April 2013

Birthday quilling frame!

Assalamualaikum.
Tempahan razi untuk kakak & adiknya.
Enjoy peepss :)

front view

back view

front view

back view

Friday, 16 November 2012

RosNan ♥

Assalamualaikum.
Tanggal 12 November 2012 ulangtahun perkahwinan ibu ayahku.
So, saya bercadang untuk buat frame nama diorang.
"RosNan"
Selain tu adik yang sorang ni tolong buat bunga ros  tuu.
haha. siap ada ucapan kat dalam.
Sekali dengan makan malam speacial.
Enjoy people!



p/s: Tanpa perkahwinan ini ibu ayah, tiada lah terjadinya kami semua. 
We  u so much!

Thursday, 15 November 2012

Selamat Pengantin baru Kuzek & pasangan! ♥

 Assalamualaikum.
Korang semua ingat lagi tak post Wedding quilling ♥ yang haritu?
Hah. Dah siap!
Malas nak cakap banyak, eh tulis banyak. haha. So, let the picture speaks! 





Together with easel art stand.
Boleh juga digunakan semasa resepsi perkahwinan.
Letak dekat meja letak hadiah.
wow gitu. hehe.
#Diorang baru je nikah, since next sanding tema merah, so saya buat warna merah.
Hope boleh la guna time sanding tu nanti. Up to them. hehe.
Selamat Pengantin baru Kuzek & pasangan! 

Saturday, 10 November 2012

Its all pink! ♥

Assalamualaikum semua :D
Hari ini tanggal 11 november 2012.
Harijadi roommate yang dirindui, Alia. 
Disebabkan dia suka sangat pink, nah amek sume pink. hihi.
Hadiah ni advance sangat, bulan september lagi dah siap. Percaya tak? haha.
Hadiah ni dah pun sampai ke tangan birthday girl.
Alhamdulillah dia suka. heee.
okay, okay, jom cuci mata tengok quilling yang tersangat pink ni dari pelbagai sudut.
Enjoy guys!




 Last but not least, Happy birthday dear alia!
Love u tight. xoxox 

Sunday, 4 November 2012

Felix the cat!

Assalamualaikum semua.
Musim hujan lebat sekarang ni kan.
Jadi berdoalah setiap kali hujan jatuh membasahi bumi.
Allahumma soi yiban naa fi'a
yang membawa maksud: Ya ALLAH, jadikanlah ia hujan yang bermanfaat.
sebanyak 2-3 kali. InsyaALLAH.

Ookaaay, back to story.
korang ingat lagi tak kucing hitam ni.
Cartoon zaman dulu kala. haha.
Felix the cat!



Di atas permintaan si kecil Darwoud yang comel,
chirp chirp pon buatlah quilling felix ni.
Dah alang-alang takde keje nak buat kan.
*sebenarnya banyak keje, tapi malas. kikiki

Jadi, silalah menjamu mata ye kawan-kawan :D

*front view*

 meh close up!

*back view*

Together with easel art stand,
so senang nak buat hiasan dalam bilik ke kan.
Ok thats it, jumpa next post!
insyaALLAH.

Sunday, 28 October 2012

Wedding quilling ♥

Ya, ya. Once again, quilling lagi.
But this time, wedding quilling.
Agak rumit, dan sangat panjang tulisan dia.
So, kite tengok jela macam mana hasilnya nanti.
Just wait & see! heee 

Friday, 26 October 2012

Selamat Pengantin baru Kak Aniz & pasangan! ♥

Assalamualaikum semua!
Haa tengok! Kan quilling lagi tuu.
ish, ish, ish.
Addict betul da ni. Addict tahap wow dah. haha.
Okay, okay. Kali ni quilling khas untuk kak Aniz & pasangan.
Mereka baru melangsungkan perkahwinan mereka baru-baru ni.
Baru ke? haha. takdelah baru sangat.
Aku je yang tangguh-tangguh nak bagi hadiah ni.
Bukannya apa, the same problem, sebab nampak kosong.
Tapi kali ni memang betul-betul buntu dah nak tambah apa bagi dia menarik sikit.
Ada suggestion tak? Ke tak payah tambah apa-apa?



Dibuat menggunakan ala-ala soft pink tapi dia blend dengan grey sikit.
Sama macam tema sanding kak aniz haritu, sweet pink. hehe.

Together with easel art stand.
Boleh juga digunakan semasa resepsi perkahwinan.
Letak dekat meja letak hadiah.
wow gitu. hehe.
#But since majlis mereka dah lepas, jadi hiasan je la kan. hee.
Semoga kak Aniz suka dengan hadiah ni.
Selamat Pengantin baru Kak Aniz & pasangan! 


Flowery quilling!

Assalamualaikum semua!
Selamat Hari Raya Aidiladha!

Okay back to the main story.
Sejak dua menjak ni asyik buat quilling je keje.
Kali ni quilling untuk bithday cik aino yayat pulak.
Da lama da siap, tapi nampak macam kosong.
So dok pikiaq je nak tambah apa bagi berseri sket.
Ce tengok gamba kat bawah ni, kosong kan?


So, fikir punya fikir punya fikir.
Tiba-tiba!
Dapat idea, so gam, gam, gam jadi la mcm kat bawah ni!
Flowery uuuu! hehe

*Front view*

*Back view*

Hopefully cik aino yayat suka la ye.
Happy belated birthday yayatssss! hee.

Sunday, 14 October 2012

Happy birthday tira!

Frame quilling froggie ni dibuat khas sempena birthday cik tira yang bakal menjelma 25 oktober ni.
Si Tira ni suka sangat katak, 
tu yang dengan frame-frame dia  sekali tema katak. kihkihkih.
Hope dia suka hadiah ni.
InsyALLAH. hihi.


Mula-mula ingat nak buat simple macam kat atas ni je.
Disebabkan nampak terlalu kosong,
makanya, bermula la projek tampal-menampal nak bagi berseri sikit frame ni.
So hasilnya, terjadi lah frame dalam gamba kat bawah ni.
tadaaaa! :D


 close up sikit meh!

p/s: Ong kedek kedek is a word that means "I  U" in frog only in Malaysia. yela kat negara lain kan bunyi dia "ribbit" & "crock" kan. kihkih.
Happy birthday tira!

Tuesday, 2 October 2012

Selamat pengantin baru encik Azrin! ♥


Kal ini, quilling ni dibuat khas untuk encik Azrin & pasangan sempena perkahwinan mereke yang berlangsung baru-baru ini.

Ayen ♥ Zai


Together with easel art stand.
Boleh juga digunakan semasa majlis resepsi perkahwinan.
Letak dekat meja letak hadiah.
wow gitu.hehe.
Semoga dia suka dengan hadiah ni.
Selamat pengantin baru encik Azrin & pasangan!
Enjoy people :D

Tempahan aein!



Hi u olsss!
Quilling in the house again! hehe.
Dibuat khas mengikut tempahan cik aein sempena birthday ayahnya yang tercinta.

 U, ayah!

So sweet :')

Thanks for the request aein.
Hope u'll like it!


Monday, 24 September 2012

Happy birthday aein!


Dibuat khas untuk aein afina sempena birthday dia yang ke-__. hehe.
da lama da nak bagi tapi asyik terlupa.
Hopefully dia suka.
All the best in your coming future aein! 


Tuesday, 4 September 2012

Recent addiction, quilling! :D

Hi semua!
sekarang ni sibuk dok addict buat benda putar-putar ni.
Nama dia QUILLING.
Bahan-bahan dia cuma kertas je. and gam of course. hehe.
Buat jadi frame. Jenuh jugak buat. tapi ENJOY!
side view


front view
meh close up! hehe.

close up!
kali ni khas dibuat untuk kak jijah. sebab dia da nak habes master dia. hehe.
Good luck utk coming future akak.
love u! hehe.


Monday, 23 July 2012

Quilling!


My first quilling. haha. burok gile!! :)