Showing posts with label Just for FUN. Show all posts
Showing posts with label Just for FUN. Show all posts

Friday, 18 October 2013

Clayzee activity

Assalamualaikum
Haritu jalan-jalan dekat shopping mall tetibe nampak sale barang-barang craft. Murah pulak tu. So sha pon tergerak hati nak beli clayzee activity box ni. Banyak jenis craft yang ada. Tapi sha beli satu je, woodwork punya buat bekas ala-ala corak ira kayu guna clay. Pastu sha hasut adik sha beli sekali. haha. So dia pon terbeli, yang corkboard punya.Terrrrbeli tauu. haha. Gegatal sangat nak explore mende-mende ni kan. So ni barang-barang yang dia bagi dalam box. Banyak jugak tools dia. Dan-dan balik rumah time jugak buat terus benda alah ni. Eksaited terlebih. Kihkih. Tapi bau clay dia busukk okay! Lepas siap terus berus tangan dengan sabun yang wangi-wangi.


Lepas da lenyek-lenyek, gentel-gentel clay tuu, bia dia mengering semalaman terbentuklah benda kat bawah ni haa. Lepas da kering bole la kita teruskan dengan aktiviti cat-mengecat. Sebenarnya template yang dia bagi ada rabbit dengan epal macam dekat kotak dia tu. Tapi sha malas nak buat binatang-binatang ni, so sha buat jela nama. Tak tau nak letak nama apa, sha pon letak la, ibu & ayahh. sweet taak? haha. Sampai ibu masuk bilik nampak, "eh untuk ibu ke, terima kasih". Dia terus amek. 
Itu saja lah ngomelan untuk kali ni. Selamat hari raya aidiladha. I love uollss. xoxo


Tuesday, 1 October 2013

Wordless wednesday: Baby carrier!

Assalamualaikum
Topik harini pasal baby carrier. Bukan untuk angkut baby betul ye, anak patung larat la. Ni sume sebab layan bebudak ni laa. Main ayah mak anak pulak. Siap ada botol susu lagi. Diorang main betul-betul copy real life parents buat apa. Kelakar pulak sha tengok. So ibu-ibu, bapa-bapa kalau nak buat apa-apa tu fikir dulu, nanti anak-anak COPYCAT. So kembali kepada topik asal, jadi terhasil la baby carrier yang menggunakan material mainan block ni. So enjoy! 

Wednesday, 25 September 2013

Wordless wednesday: Pengacau!

Assalamualaikum
Biasala, kalau dalam kehidupan ni, kalau takde yang mengacau tak sah kan. So sha nak share, ni la dia monster yang selalu mengacau sha dikala berkraf. Habis suma benda dia main. Sampai kekadang cari barang tak jumpa. Ni la dia. Nama dia MOK. Haaa, kan da kena thambi satuu.
p/s: bukan sha yang tanda dahi dia tu eh, ayah sha yang buat. haha

Wednesday, 4 September 2013

Beraya sambil berseni-PART II (9 gambar)

Assalamualaikum
Haritu sha ada kongsi sikit entri tajuk yang sama PART I punya, Kali ni PART II pula ye. Sambungan cerita haritu punya. Okay nampak benda dekat bawah tuu. Okay tau buruk, ni sume salah "eraser stamp set" yang sha beli dulu. Stamp ni untuk stamp huruf punya, tapi ada ke patut takde huruf M,N,O,P,Q,R,S & T, terpakso den reka sendiri haa. Da jadi macam hape dah. haha. Okay stop mengadu domba.
 Okay sha nak kongsi satu tipss. Macam mana sha potong bulat camtu? Senang jee. Guna benda alah kat bawah ni haaa. Compas cutter! Ia cepat, mudah dan yang paling penting ia kemass *da macam iklan kat tv tu pulak
 Hallamak bergoyang pulak
 Okay ni ha selepas di letak keychain
 Hah, seperti yang dijanjikaan, sha akan bongkarkan gambar buah hati sha. Tadaaaaa! Hah apa, korang ingat buah hati yang macam mana? Buah hati budak kecik ni la, da la handsome, comel, suka berkraf, suka kuning pulak tuuu. haha. Chemistry kita sangat kuat la! Nama dia Darwoud. Time ni nak beraya dekat rumah dia. Nak dijadikan cerita, lepas bagi hadiah je teros je dia mulakan operasi berkraf dia ni. Sha yang baru lepas makan pon teros diajak dia. Orang datang beraya, kitorang berkraf. Memang bestlaahh! haha
 Ni sha (tudung hitam) tengah mengajar dia cane nak guna glitter tu bagi tak comot. Excited betul muka dia. haha
Close up sket craft yang dia buat tuuu. Cantek takk? Nak tampal dekat bilik katanyaa.
 Sempat tangkap gamba lagi. Macam menang pertandingan pulak. Macam-macam. haha
Okay itu sahaja. Terima kasih kerana sudi membaca kisah buah hati sha ni. Thank you kepada yang sentiasa support. I love youu all! muaahh.

Tuesday, 3 September 2013

Beraya sambil berseni-PART I (11 gambar)

Assalamualaikum
Semua orang mesti sakan beraya first week raya kan
Sha takdela sakan sangat. Bole kira dengan jari bape buah rumah da pergi, kurang sepuluh kot. haha. Kali ni sha nak kongsi cerita pasal buah hati sha. Nak tahu siapa? Baca la sampai habis. hahahaha.

Tanggal 17 Ogos 2013, birthday buah hati kesayangan sha ni #Haish gila pending ni da masuk bulan september da haaa. Jadi sha pon pergi la shopping hadiah. Bukan shopping benda-benda lain poon, dok gila shopping barang-barang kraf jugak. Kebetulan kami berkongsi miinat yang sama. Nak tahu apa barang-barang dia. Jom tengok gambar dekat bawah!






 disebabkan syok sendiri beli barang-barang ni, banyak sgat, so untuk memudahkan encik buah hati ni menyimpan barang-barang ni, so sha belikan la satu bag kaler kuning youuuu. Eheemm, sha punya favourite pon kuning tau. heee ^^

 Tengoklah betapa banyaknya jadi bila dikumpulkan satu tempat
 Nah! campak dalam bag. Senang nak simpan,senang nak bawak
Eh mana gamba buah hati sha ni. Taknak tunjuk ke? Kedekutlaaa. haha. Nak tengok gambar pasport buah hati sha? Tunggu next entri eh. Saja nak bagi suspen. Jangan marah naaaa :D

To be continued......

Wednesday, 4 April 2012

Clay snake!


haahh. tadaaa. nampak macam ular tak? hahaha.
Ni la keje di samping mengisi masa terluang dengan budak kecik sorang ni!
u, Darwoud gedik! xoxox. hehehe.